Author Topic: [WIP] Racerboys SH4 effects for LSH3v4  (Read 7023 times)

Offline Carotio

  • Administrator
  • Kapitänleutnant
  • *
  • Posts: 1848
  • Karma: +35/-2
  • Wie ist es eigentlich so unter'm Wasser? Dunkel
    • Silent Hunter Mods Forum
[WIP] Racerboys SH4 effects for LSH3v4
« on: April 26, 2009, 04:01:38 PM »
Hey,

I played around the files with S3D a bit, and I think I have most of it covered by now.
Materials.dat did not require rework, however the two particles files (dat+dsd) needed rework plus the Sh3.sdl file.
The sdl file, well, in both versions, there was a problem with the boys sound volume, both set for 200. S3D does not like this, so instead I have reset the volume to 100, and then increased the sound of the wav files with 12db. Works fine here.

I have yet to see a sinking tanker with burning oil to see if I need to rework further in particles.dat, since there were some strange settings to merge at that point.

I have to say, I did not used Racerboys last version to rework, since that one caused me troubles back, when I was more hook on SH3. Instead I used the second last, 2.022. Only differences is the lack of the ship sound alarms and "the light guns" or whatever they were called.

EDIT:
A special version for LSH3 have been created, Star Shell - Ship horns
Which should be the crop of the pop.
I'll still try to finish this little project later, since I have put some other textures inside the mod. You know as alternative...  pstgossip
« Last Edit: May 20, 2009, 08:02:40 PM by Carotio »

Taler dansk, speak English, spreche Deutsch, parle français, forstår svenska/norsk, comprendo español
Before you write me a pm, ask yourself, if it ain't better to write it in the forum. It usually is.

Offline blueduck

  • Moderator
  • Matrosenobergefreiter
  • *
  • Posts: 20
  • Karma: +3/-0
Re: [WIP] Racerboys SH4 effects for LSH3v4
« Reply #1 on: October 21, 2009, 06:59:37 PM »
Hallo Carotio,

sicher hast Du schon mitbekommen, das Matz aus dem LSH-Team den MOD "_LSH3_V5_SLS_Schiffshorn-Leuchtkugeln-Seenotsignal" für LSH3 V4 bereits erweitert hatte und diesen für LSH3 V5 nochmals verbessert hat.

Vielleicht könnt ihr Beide euch mal "treffen", um die ungelösten Probleme zu besprechen.

Gruß Blueduck

PS: Bitte in Deutsch antworten, damit ich es an Matz weiterleiten kann.
[CENT

Offline Carotio

  • Administrator
  • Kapitänleutnant
  • *
  • Posts: 1848
  • Karma: +35/-2
  • Wie ist es eigentlich so unter'm Wasser? Dunkel
    • Silent Hunter Mods Forum
Re: [WIP] Racerboys SH4 effects for LSH3v4
« Reply #2 on: October 21, 2009, 09:18:06 PM »
Hallo blueduck,

ja, die LSH3 angepasste Ausgabe ist mir bekannt, sowieso... ich habe es bloss nicht so richtig in Erinnerung gerade jetzt. Und ich habe es eigentlich auch nicht so richtig studiert.
Die ungelösten Probleme? Welche? Ich weiss nichts davon, nun dass ich es so nicht richtig studiert habe, und es auch nicht in Verbindung mit LSH3v5 gesehen habe.
Ehrlicht gesagt, spiele ich SH4 mehr als SH3. Ich komme bloss so ab und zu zurück an SH3, nur weil ich die großen Verbesserungen in LSH3 und WAC gesehen habe.
Aber falls ich etwas an Euch zubieten kann, dann helfe ich gern, wenn ich Zeit habe. Bloss ist Zeit mein großes Problem - ich habe viel zu wenig... frown

Matz ist hier nicht Mitglied, sehe ich. Du kannst ihm sagen dass er hier auch willkommen ist, und dass Deutsch hier völlig erlaubt ist.  sm09

mfG
C

Taler dansk, speak English, spreche Deutsch, parle français, forstår svenska/norsk, comprendo español
Before you write me a pm, ask yourself, if it ain't better to write it in the forum. It usually is.